Koniec wsparcia dla TachoDroid 1.x

Informujemy, że z dniem 31 grudnia 2019r kończymy wspieranie aplikacji TachoDroid w wersji 1.x. W związku z tym nie będzie możliwe pobieranie tych wersji aplikacji z naszej strony, nie będzie możliwe także przenoszenie aplikacji na inne urządzenie. Dział techniczny nie będzie udzielał żadnych porad technicznych i merytorycznych odnośnie tej wersji aplikacji.


Pomoc do aplikacji TachoDroid®

Drogi Użytkowniku, zanim przekażesz sprawę do serwisu sprawdź czy sam nie poradzisz sobie z problemem. Dzięki temu możesz uniknąć straty czasu od rozpoznania problemu do powrotu naprawionego urządzenia. Jak to zrobić?

Przed aktywacją licencji na urządzeniu należy (tylko w przypadku zakupu zestawu z czytnikiem kart kierowców i/lub kablem do tachografu, sprawdzić czy urządzenie posiada funkcję HOST OTG, w tym celu proszę podłączyć do urządzenia czytnik lub kabel do tachografu, a następnie odpowiednio wcisnąć przycisk START lub wejść w odczyt tachografu i nacisnąć START. Jeżeli, pojawi się komunikat odpowiednio: "Podłącz czytnik kart" lub "Podłącz kabel" może oznaczać to, że dane urządzenie nie wspiera funkcji OTG. Zdarza się również zwłaszcza w nowych telefonach ze złączem typu USB-C, że przejściówka, która została dodana przez producenta urządzenia nie wspiera funckji OTG. W takim wypadku należy zgłosić się do dystrybutora odpowiedniego dla Państwa regionu i zakupić taką przejściówkę, lub udać się do sklepu w swojej okolicy, który może posiadać takie przejściówki i zakupić. Zalecamy zabrać ze sobą czytnik kart lub kabel aby sprawdzić na miejscu przed zakupem ową przejściówkę.

Jeżeli powyższe zadanie zostało ukończone i na wersji DEMO odczytali Państwo kartę kierowcy lub tachograf, lub nie było komunikatu podłącz czytnik kart lub podłącz kabel. Można przejść do aktywacji licencji.

Po uruchomieniu aplikacji po lewej stronie na dole znajduje się in formacjia na kogo jest licencja, jeżeli widnieje napis Licencja DEMO należy wejść w menu aplikacji, po prawej stronie u góry znajdują się 3 kropeczki (jeżeli ich brak menu można rozwinąć także klikając na odpowiedni przycisk pod ekranem - urządzenia mogą mieć różne funkcje przycisków - jednak przeważnie jest to lewy przycisk).
Kolejne kroki po otwarciu menu aplikacji to przejście na formularz zakupu licencji, czyli po otwarciu menu klikamy następnie na Licencja -> Zakup licencję. Otworzy się formularz, na którym należy wpisać dane firmy na którą została wydana licencja a w polu Kod wpisać numer licencji, który otrzymali Państwo wraz z&bnbsp;zakupionym zestawem.

Po wypełnieniu formularza należy kliknąć przycisk "Wyślij".

Licencja zwykle wydawana jest w ciągu 48 godzin o daty wysłania zakupu licencji, licencje są generowane tylko w dni robocze w godzinach między 8:00 a 16:00.
Prosimy o wysłanie tylko jednego zgłoszenia zakupu licencji, wysyłanie ich jeden po drugim nie przyspieszy w żaden sposób generowania licencji.

 

Instrukcja aktywacji TachoDroid®

Инструкция активации лицензии TachoDroid®

Інструкції активації ліцензії TachoDroid®

W celu zmiany adresów email na które są dostarczane pliki z odczytów, należy wypełnić formularz kontaktowy wybierając odpowiedni typ zgłoszenia. W treści wiadomości należy podać nowy adres email.

  1. Wypełnić formularz w dziale Kontakt z zaznaczoną opcją Przeniesienie licencji;
  2. Na nowe urządzenie pobrać i zainstalować aplikację TachoDroid®;
  3. Na wersji DEMO przeprowadzić procedurę odczytu np. Karty Kierowcy;
  4. W aplikacji TachoDroid w menu wybrać Zakup licencji;
  5. Wypełnić formularz zgodnie z jego pozycjami i wysłać;
  6. Zgodnie z warunkami Licencji mogą zostać naliczone opłaty za przeniesienie licencji;
  7. Licencja na nowe urządzenie wystawiana jest w ciągu 24h od zweryfikowania przez pracownika zgłoszenia lub od daty uregulowania naliczonej opłaty za przeniesienie;
  8. Licencja na starym urządzeniu zostanie wyłączona, klient zobowiązany jest do usunięcia aplikacji z urządzenia;
  1. zapoznaj się z FAQ. Znajdziesz tam najczęściej zadawane pytania związane z użytkowaniem aplikacji i urządzeń z nią powiązanych;
  2. w przypadku, gdy w zakładce FAQ brakuje informacji, której szukasz prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego lub kontakt z naszym serwisem telefonicznie pod numerami: +48 502 243 071, +48 605 664 075 można także za pomocą e-maila: lp.diordohcat@siwres;
  3. zapoznaj się z warunkami gwarancji dostarczonej wraz z zamówionymi produktami celem sprawdzenia czy uszkodzenie jest objęte gwarancją;
  4. w sytuacji, gdy reklamowanym urządzeniem jest telefon, należy zgłosić reklamację bezpośrednio do producenta telefonu. Skróci to dwukrotnie czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji;
  5. w innym przypadku zgłoszenia reklamacyjnego należy dokonać wyłącznie wypełniając formularz dostępny tutaj i przesłać uzupełniony na adres e-mail serwisu;
  6. reklamacje rozpatrywane są zgodnie z kolejnością zgłoszeń;
  7. reklamowany towar należy dostarczyć do serwisu na adres podany na formularzu reklamacji;
  8. po rozpatrzeniu reklamacji Klient otrzyma dokumentację z wynikiem ekspertyzy serwisowej.

 

UWAGA!

  1. reklamowany towar musi być zabezpieczony w sposób zapewniający bezpieczny transport;
  2. reklamowany towar musi być kompletny;
  3. Klient w przypadku zgłoszenia reklamacji zobowiązany jest do dostarczenia kserokopii faktury zakupu, oryginalnej karty gwarancyjnej (jeżeli produkt posiada takową).

Formularz zgłoszenia reklamacji

FAQ dotycząca aplikacji TachoDroid.

Wpisz szukaną frazę i kliknij na lupkę.


Odpowiedź:

Aplikacja TachoDroid® przeznaczona jest dla smartfonów/tabletów lub pokrewnych urządzeń z zainstalowanym systemem Android od wersji 5.x. Urządzenie musi posiadać pełną obsługę trybu hosta USB OTG (obsługa ta nie jest wymagana jeżeli pobieranie danych z Karty Kierowcy i tachografu cyfrowego odbywa się za pośrednictwem modułu bluetooth połączonego do tachografu cyfrowego). Dostęp do Internetu, aby aplikacja mogła wysyłać pliki z odczytów poprzez e-mail.

Tagi: wymagania

Odpowiedź:

Do odczytu kart wymagany jest czytnik kart, aby odczytać dane z tachografu należy posiadać kabel do tachografu oraz kabel OTG. Wszystkie niezbędne produkty dostępne są w naszej ofercie.

Tagi: urządzenia

Odpowiedź:

Najlepszym sposobem jest kontakt z producentem danego urządzenia, można też pobrać aplikację USB Host Diagnostics i w swoim urządzeniu podpiąć do wejścia microUSB np. przejściówkę OTG i pendrive lub czytnik kart, następnie uruchomić aplikację i postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi przez aplikację USB Host Diagnostics.

Tagi: otg

Odpowiedź:

Nie. Aplikacja jest dostępna tylko na system Android.

Tagi: iphone, windows

Odpowiedź:

Aplikacja dostępna jest na stronie www.tachodroid.pl. Należy pobrać ją na urządzenie i uruchomić. System Android musi zezwalać na instalację aplikacji z nieznanych źródeł.

Tagi: pobieranie, instalacja

Odpowiedź:

Wersja demonstracyjna jest darmowa i można ją pobrać ze strony www.tachodroid.pl. Jedynym ograniczeniem wersji DEMO jest brak możliwości podglądu zawartości plików, wysyłania danych poprzez e-mail oraz brak zapisu daty wykonania odczytu na karcie kierowcy. w celu pełnego korzystania z tych możliwości należy wykupić licencję.

Tagi: koszt, opłaty

Odpowiedź:

Cennik znajduje się na naszej stronie internetowej.

Tagi: koszt, cena

Odpowiedź:

Tak, licencja na aplikację udzielana jest bezterminowo.

Tagi: koszt

Odpowiedź:

Tak. Numer licencji przypisany jest do danego urządzenia. Dla nowego urządzenia wydawany jest nowy numer licencji - pierwsza taka zmiana jest darmowa, kolejne są płatne zgodnie z obowiązującym cennikiem.

Tagi: przenoszenie

Odpowiedź:

Nie. Licencja jest przypisana do urządzenia - numer telefonu nie ma wpływu na ważność licencji.

Tagi: prznoszenie

Odpowiedź:

Nie. Aplikacja aktualizuje się automatycznie w momencie, gdy ma dostęp do Internetu. W sytuacji, gdy dostępna jest nowa wersja, użytkownik zostanie o tym poinformowany.

Tagi: koszt, aktualizacja

Odpowiedź:

Tak. w celu ustalenia szczegółów należy skontaktować się z naszym biurem.

Tagi: czasowa

Odpowiedź:

Sprawdzić czy ustawienia systemu zezwalają na instalację aplikacji z nieznanych źródeł (przeważnie: Ustawienia -> Zabezpieczenia -> Nieznane źródła). Instalację aplikacji najlepiej przeprowadzić z poziomu dowolnego menadżera plików.

Tagi: instalacja

Odpowiedź:

Pobierz aplikację przy pomocy innej przeglądarki przeznaczonej dla systemu Android.

Tagi: pobieranie

Odpowiedź:

Urządzenie musi mieć dostęp do Internetu. w przypadku wyboru opcji Zakup licencję, należy uruchomić aplikację. TachoDroid pobierze licencję z Internetu, chyba że:

  • licencja została już wcześniej pobrana z Internetu - wówczas należy skontaktować się telefonicznie lub poprzez e-mail z biurem lub serwisem firmy Kancelaria Transportowa ITD-PIP Sp. z o.o. i poprosić o odblokowanie licencji;
  • licencja nie została jeszcze utworzona dla tego urządzenia w przypadku braku uregulowania płatności. Przeważnie aktywacja licencji następuje w ciągu 48 h od momentu zaksięgowania wpłaty.

Tagi: demo

Odpowiedź:

W sytuacji, gdy telefon posiada DualSIM należy przełożyć kartę SIM ze slotu2 do slotu1.

Tagi: demo

Odpowiedź:

Sprawdź podłączenie czytnika z urządzeniem. Spróbuj użyć innego czytnika. Sprawdź czy urządzenie obsługuje tryb Host USB OTG, w tym celu zalecamy pobranie aplikacji USB Host Diagnostics ze sklepu Google Play.

Tagi: błąd odczytu

Odpowiedź:

Sprawdź ustawienia daty i czasu na urządzeniu. Sprawdź czy posiadasz aktywną licencję na aplikację.

Tagi: data

Odpowiedź:

Sprawdź czy urządzenie ma dostęp do Internetu. Zrestartuj urządzenie. Serwer poczty może być obciążony i e maile mogą dochodzić po dłuższej chwili. w przypadku, gdy nic się nie zmienia, skontaktuj się z serwisem w celu weryfikacji poprawności adresu e-mail.

Odpowiedź:

Niektóre darmowe Hotspoty Wifi blokują połączenia SMTP dla poczty. Skorzystaj z połączenia szyfrowanego Wifi (login i hasło) lub użyj połączenia z Internetem za pomocą pakietów danych GSM.

Odpowiedź:

Możliwe, że podczas odczytu karta lub czytnik został poruszony i urządzenie straciło komunikację z czytnikiem. Podłącz czytnik i sprawdź poprawność ułożenia karty w czytniku, i spróbuj ponownie. w przypadku braku reakcji skontaktuj się z serwisem.

Odpowiedź:

Aplikacja dodaje zdarzenia do kalendarza lokalnego, jeżeli jest zaznaczona opcja "Użyj kalendarza lokalnego", w innym przypadku potrzebne jest konto Google.

Odpowiedź:

Tak. Dla bezpieczeństwa urządzenia tuż po zainstalowaniu lub aktualizacji aplikacji TachoDroid można odznaczyć opcję "Nieznane źródła", uchroni to urządzenie przed automatycznym instalowaniem aplikacji przez zainfekowane programy.

Odpowiedź:

Nie, do pobierania danych z tachografu cyfrowego niezbędna jest karta przedsiębiorstwa.

Odpowiedź:

Kartę przedsiębiorstwa (jak również inne karty) można wyrobić poprzez wypełnienie wniosku na stronie PWPW i wysłanie wymaganych dokumentów.

Odpowiedź:

Aplikacja działa niezależnie od tego czy karta SIM jest w urządzeniu czy jej nie ma.

Odpowiedź:

Dostęp do Internetu jest niezbędny tylko w celu wysłania plików poprzez e-mail. Do odczytu danych z karty kierowcy/tachografu nie jest potrzebne połączenie internetowe.

Odpowiedź:

Nie. Wystarczy jedna licencja, aby odczytać wszystkie karty i tachografy w firmie.

Odpowiedź:

Do podglądu plików służą specjalistyczne programy. Odczyty można częściowo przeglądać w aplikacji.

Odpowiedź:

Czytniki, które nie były zalecane przez producenta mogą nie współpracować z aplikacją. w celu weryfikacji należy pobrać wersję demonstracyjną ze strony i przeprowadzić odczyt używając posiadanego czytnika.

Odpowiedź:

Zapraszamy na nasz kanał YouTube można tam znaleźć wiele różnych filmów prezentujących działanie aplikacji.

Odpowiedź:

W tym celu należy skontaktować się z serwisem telefonicznie lub emailem.

Odpowiedź:

W razie problemów należy skontaktować się z działem naszego serwisu poprzez e-mail: serwis@tachodroid.pl lub telefonicznie pod numerem +48 22 101 72 60. Można również skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego pod tym linkiem.

Odpowiedź:

Aplikacja TachoDroid, odczytuje dane zapisane na Karcie kierowcy, Karcie przedsiębiorcy oraz pobiera dane z tachografu cyfrowego.