Pomoc do aplikacji TachoDroid®

Drogi Użytkowniku, zanim przekażesz sprawę do serwisu sprawdź czy sam nie poradzisz sobie z problemem. Dzięki temu możesz uniknąć straty czasu od rozpoznania problemu do powrotu naprawionego urządzenia. Jak to zrobić?

W celu zmiany adresów email na które są dostarczane pliki z odczytów, należy wypełnić formularz kontaktowy wybierając odpowiedni typ zgłoszenia. W treści wiadomości należy podać nowy adres email.

  1. Na nowym urządzeniu pobrać i zainstalować aplikację TachoDroid®;
  2. Na wersji DEMO przeprowadzić procedurę odczytu np. Karty Kierowcy;
  3. Wypełnić formularz w dziale Kontakt z zaznaczoną opcją Przeniesienie licencji;
  4. W aplikacji TachoDroid w menu wybrać Zakup licencji;
  5. Wypełnić formularz zgodnie z jego pozycjami i wysłać;
  6. Zgodnie z warunkami Licencji mogą zostać naliczone opłaty za przeniesienie licencji;
  7. Licencja na nowe urządzenie wystawiana jest w ciągu 24h od zweryfikowania przez pracownika zgłoszenia lub od daty uregulowania naliczonej opłaty za przeniesienie;
  8. Licencja na starym urządzeniu zostanie wyłączona, klient zobowiązany jest do usunięcia aplikacji z urządzenia;
  1. zapoznaj się z FAQ. Znajdziesz tam najczęściej zadawane pytania związane z użytkowaniem aplikacji i urządzeń z nią powiązanych;
  2. w przypadku, gdy w zakładce FAQ brakuje informacji, której szukasz prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego lub kontakt z naszym serwisem telefonicznie pod numerami: +48 502 243 071, +48 605 664 075 można także za pomocą e-maila: lp.pip-dti@siwres;
  3. zapoznaj się z warunkami gwarancji dostarczonej wraz z zamówionymi produktami celem sprawdzenia czy uszkodzenie jest objęte gwarancją;
  4. w sytuacji, gdy reklamowanym urządzeniem jest telefon, należy zgłosić reklamację bezpośrednio do producenta telefonu. Skróci to dwukrotnie czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji;
  5. w innym przypadku zgłoszenia reklamacyjnego należy dokonać wyłącznie wypełniając formularz dostępny tutaj i przesłać uzupełniony na adres e-mail serwisu;
  6. reklamacje rozpatrywane są zgodnie z kolejnością zgłoszeń;
  7. numer reklamacji (RMA) nadawany jest przez serwisanta drogą elektroniczną, w czasie nie dłuższym niż 2 dni robocze od momentu zgłoszenia;
  8. reklamowany towar należy dostarczyć do serwisu na adres podany w wiadomości wraz z otrzymanym numerem RMA. Zaleca się, aby numer RMA (nadany przez serwis) umieścić w widocznym miejscu na przesyłce;
  9. po rozpatrzeniu reklamacji Klient otrzyma dokumentację z wynikiem ekspertyzy serwisowej.

 

UWAGA!

  1. reklamowany towar musi być zabezpieczony w sposób zapewniający bezpieczny transport;
  2. reklamowany towar musi być kompletny;
  3. Klient w przypadku zgłoszenia reklamacji zobowiązany jest do dostarczenia kserokopii faktury zakupu, oryginalnej karty gwarancyjnej (jeżeli produkt posiada takową).

Formularz zgłoszenia reklamacji

FAQ dotycząca aplikacji TachoDroid.

Wpisz szukaną frazę i kliknij na lupkę.


Odpowiedź:

Aplikacja TachoDroid® przeznaczona jest dla smartfonów/tabletów lub pokrewnych urządzeń z zainstalowanym systemem Android od wersji 3.x. Urządzenie musi posiadać pełną obsługę trybu hosta USB OTG. Dostęp do Internetu, aby aplikacja mogła wysyłać pliki z odczytów poprzez e-mail.

Tagi: wymagania

Odpowiedź:

Do odczytu kart wymagany jest czytnik kart, aby odczytać dane z tachografu należy posiadać kabel do tachografu oraz kabel OTG. Wszystkie niezbędne produkty dostępne są w naszej ofercie.

Tagi: urządzenia

Odpowiedź:

Najlepszym sposobem jest kontakt z producentem danego urządzenia, można też pobrać aplikację USB Host Diagnostics i w swoim urządzeniu podpiąć do wejścia microUSB np. przejściówkę OTG i pendrive lub czytnik kart, następnie uruchomić aplikację i postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi przez aplikację USB Host Diagnostics.

Tagi: otg

Odpowiedź:

Nie. Aplikacja jest dostępna tylko na system Android.

Tagi: iphone, windows

Odpowiedź:

Aplikacja dostępna jest na stronie www.tachodroid.pl. Należy pobrać ją na urządzenie i uruchomić. System Android musi zezwalać na instalację aplikacji z nieznanych źródeł.

Tagi: pobieranie, instalacja

Odpowiedź:

Wersja demonstracyjna jest darmowa i można ją pobrać ze strony www.tachodroid.pl. Jedynym ograniczeniem wersji DEMO jest brak możliwości podglądu zawartości plików, wysyłania danych poprzez e-mail oraz brak zapisu daty wykonania odczytu na karcie kierowcy. w celu pełnego korzystania z tych możliwości należy wykupić licencję.

Tagi: koszt, opłaty

Odpowiedź:

Cennik znajduje się na naszej stronie internetowej.

Tagi: koszt, cena

Odpowiedź:

Tak, licencja na aplikację udzielana jest bezterminowo.

Tagi: koszt

Odpowiedź:

Tak. Numer licencji przypisany jest do danego urządzenia. Dla nowego urządzenia wydawany jest nowy numer licencji - pierwsza taka zmiana jest darmowa, kolejne są płatne zgodnie z obowiązującym cennikiem.

Tagi: przenoszenie

Odpowiedź:

Nie. Licencja jest przypisana do urządzenia - numer telefonu nie ma wpływu na ważność licencji.

Tagi: prznoszenie

Odpowiedź:

Nie. Aplikacja aktualizuje się automatycznie w momencie, gdy ma dostęp do Internetu. W sytuacji, gdy dostępna jest nowa wersja, użytkownik zostanie o tym poinformowany.

Tagi: koszt, aktualizacja

Odpowiedź:

Tak. w celu ustalenia szczegółów należy skontaktować się z naszym biurem.

Tagi: czasowa

Odpowiedź:

Sprawdzić czy ustawienia systemu zezwalają na instalację aplikacji z nieznanych źródeł (przeważnie: Ustawienia -> Zabezpieczenia -> Nieznane źródła). Instalację aplikacji najlepiej przeprowadzić z poziomu dowolnego menadżera plików.

Tagi: instalacja

Odpowiedź:

Pobierz aplikację przy pomocy innej przeglądarki przeznaczonej dla systemu Android.

Tagi: pobieranie

Odpowiedź:

Urządzenie musi mieć dostęp do Internetu. w przypadku wyboru opcji Zakup licencję, należy uruchomić aplikację. TachoDroid pobierze licencję z Internetu, chyba że:

  • licencja została już wcześniej pobrana z Internetu - wówczas należy skontaktować się telefonicznie lub poprzez e-mail z biurem lub serwisem firmy Kancelaria Transportowa ITD-PIP Sp. z o.o. i poprosić o odblokowanie licencji;
  • licencja nie została jeszcze utworzona dla tego urządzenia w przypadku braku uregulowania płatności. Przeważnie aktywacja licencji następuje w ciągu 48 h od momentu zaksięgowania wpłaty.

Tagi: demo

Odpowiedź:

W sytuacji, gdy telefon posiada DualSIM należy przełożyć kartę SIM ze slotu2 do slotu1.

Tagi: demo

Odpowiedź:

Sprawdź podłączenie czytnika z urządzeniem. Spróbuj użyć innego czytnika. Sprawdź czy urządzenie obsługuje tryb Host USB OTG, w tym celu zalecamy pobranie aplikacji USB Host Diagnostics ze sklepu Google Play.

Tagi: błąd odczytu

Odpowiedź:

Sprawdź ustawienia daty i czasu na urządzeniu. Sprawdź czy posiadasz aktywną licencję na aplikację.

Tagi: data

Odpowiedź:

Sprawdź czy urządzenie ma dostęp do Internetu. Zrestartuj urządzenie. Serwer poczty może być obciążony i e maile mogą dochodzić po dłuższej chwili. w przypadku, gdy nic się nie zmienia, skontaktuj się z serwisem w celu weryfikacji poprawności adresu e-mail.

Odpowiedź:

Niektóre darmowe Hotspoty Wifi blokują połączenia SMTP dla poczty. Skorzystaj z połączenia szyfrowanego Wifi (login i hasło) lub użyj połączenia z Internetem za pomocą pakietów danych GSM.

Odpowiedź:

Możliwe, że podczas odczytu karta lub czytnik został poruszony i urządzenie straciło komunikację z czytnikiem. Podłącz czytnik i sprawdź poprawność ułożenia karty w czytniku, i spróbuj ponownie. w przypadku braku reakcji skontaktuj się z serwisem.

Odpowiedź:

Aplikacja dodaje zdarzenia do kalendarza lokalnego, jeżeli jest zaznaczona opcja "Użyj kalendarza lokalnego", w innym przypadku potrzebne jest konto Google.

Odpowiedź:

Tak. Dla bezpieczeństwa urządzenia tuż po zainstalowaniu lub aktualizacji aplikacji TachoDroid można odznaczyć opcję "Nieznane źródła", uchroni to urządzenie przed automatycznym instalowaniem aplikacji przez zainfekowane programy.

Odpowiedź:

Nie, do pobierania danych z tachografu cyfrowego niezbędna jest karta przedsiębiorstwa.

Odpowiedź:

Kartę przedsiębiorstwa (jak również inne karty) można wyrobić poprzez wypełnienie wniosku na stronie PWPW i wysłanie wymaganych dokumentów.

Odpowiedź:

Aplikacja działa niezależnie od tego czy karta SIM jest w urządzeniu czy jej nie ma.

Odpowiedź:

Dostęp do Internetu jest niezbędny tylko w celu wysłania plików poprzez e-mail. Do odczytu danych z karty kierowcy/tachografu nie jest potrzebne połączenie internetowe.

Odpowiedź:

Nie. Wystarczy jedna licencja, aby odczytać wszystkie karty i tachografy w firmie.

Odpowiedź:

Do podglądu plików służą specjalistyczne programy. Odczyty można częściowo przeglądać w aplikacji.

Odpowiedź:

Czytniki, które nie były zalecane przez producenta mogą nie współpracować z aplikacją. w celu weryfikacji należy pobrać wersję demonstracyjną ze strony i przeprowadzić odczyt używając posiadanego czytnika.

Odpowiedź:

Zapraszamy na nasz kanał YouTube można tam znaleźć wiele różnych filmów prezentujących działanie aplikacji.

Odpowiedź:

W tym celu należy skontaktować się z serwisem telefonicznie lub emailem.

Odpowiedź:

W razie problemów należy skontaktować się z działem naszego serwisu poprzez e-mail: serwis@tachodroid.pl lub telefonicznie pod numerem +48 22 101 72 60. Można również skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego pod tym linkiem.